XII ангийн мэдээллийн технологи хичээлийн
нэгж хичээлийн
хөтөлбөр
Нийт 7 цаг
Нэгж хичээлийн сэдэв: МХТ-ийн үндсэн ойлголтууд
Нэгж хичээлийн зорилго:
Дэлхийн
болон МУ-ын МХХТ-ийн хөгжлийн түвшин, өнөөгийн байдал, хөгжлийн чиг хандлагын
талаар ерөнхий ойлголт, мэдлэгийг олгож өөрийн эзэмшсэн мэдлэг чадварынхаа
хүрээнд дүн шинжилгээ хийх, үнэлэлт дүгнэлт өгөх, МХХТ-ийн эрх зүй болон ёс
зүйн суурь ойлголттой болж, өдөр тутмын амьдралдаа МХХТ-ийг зөв бөгөөд ёс
зүйтэй ашиглахад шаардагдах төлөвшил, мэдлэг, ур чадварыг эзэмшүүлнэ.
Нэгж хичээлийн зорилт:
·
МУ-ын МХХТ-ийн
хэрэглээ, хөгжлийн түвшин, өнөөгийн байдал, чиг хандлагын талаар үндсэн
ойлголтыг өгөх
·
МХХТ-ийн эрх зүй
болон ёс зүйн суурь ойлголтыг өгөх
·
МХХТ-ийн зөв бөгөөд
ёс зүйтэй ашиглахад шаардагдах төлөвшил, мэдлэг, чадварыг олгох
·
МХХТ-ийг соёлтой, зөв
хэрэглэхэд сургах
·
МХХТ-ийн өдөр тутмын
хэрэглээнд дүн шинжилгээ хийх чадварыг олгох
Агуулга: Нэгж
хичээлийн хөтөлбөрийн цагийн үлгэрчилсэн төлөвлөлт
Ээлжит
хичээлийн сэдэв
|
цаг
|
Эзэмших
|
||
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Хэрэглээ
|
||
Дэлхийн
МХХТ-ийн хөгжил
|
1
|
МХХТ-ийн
хөгжлийн индекс, дэлхийн МХХТ-ийн хөгжлийн түвшин ба өнөөгийн байдал, дэлхийн
орнуудын интернэт хэрэглээ
|
- Дэлхийн МХХТ-ийн хэрэглээ, хөгжлийн түвшин, өнөөгийн
байдлын талаар тайлбарлах
- МХХТ-ийн статистик тоо баримтыг сонгон ашиглах,
өөрийн эзэмшсэн мэдлэг ба чадварынхаа хүрээнд үнэлэлт дүгнэлт өгөх
|
Статистик мэдээлэл, баримт бичигт үндэслэн дүгнэлт
гаргах
|
МУ-ын
МХХТ-ийн хөгжил
|
1
|
МУ-ын МХХТ-ийн хөгжил ба өнөөгийн байдал, харилцаа
холбооны дэд бүтэц, интернэтийн хөгжил, үүрэн ба суурин холбоо, радио ТҮ-ийн
өргөн нэвтрүүлэг
|
- МУ-ын МХХТ-ийн
хэрэглээ, хөгжлийн түвшин, өнөөгийн байдлын талаар тайлбарлах
|
- АТМ, ТҮЦ
машин зэргийг хэрэгцээндээ нийцүүлэн хэрэглэх
- Статистик
мэдээлэл, баримт бичигт үндэслэн дүгнэлт гаргах
|
МХХТ-ийн эрх
зүй
|
1
|
Хууль,
МХХТ-ийн эрх зүй, кибер орон зай, кибер гэмт хэрэг, цахим хэлцэл, цахим гарын
үсэг, МХХТ-ийн эрх зүйн зарим асуудлууд
|
- МХХТ-ийг
соёлтой, зөв хэрэглэх, эрх зүйн зөрчил гаргахгүй байх
- МХХТ-ийн
хууль, эрх зүйн баримт бичгүүдийн талаар мэддэг байх
- Өөрийнхөө
мэдээлэл авах, мэдээллийн эрх чөлөө, хувь хүний мэдээлэл, хувийн нууцаа
хамгаалуулах, мэдээллийн аюулгүй байдлыг хангуулах зэрэг эрхийг мэддэг, багш
болон эцэг эхдээ хандаж дээрх эрхүүдийг хамгаалуулах
|
- МХХТ-ийг
зөв хэрэглэх, эрх зүйн зөрчил гаргахгүй байх
- Интернэт,
нийгмийн сүлжээний орчинд биеэ соёлтой авч явах
|
МХХТ-ийн ёс
зүй
|
1
|
МХХТ-ийн
ёс зүй, хэм хэмжээ, МХХТ-ийн ёс зүйг даган мөрдөх, сүлжээний ёс зүйн дүрэм
|
МХХТ-ийг зөв
бөгөөд ёс зүйтэй ашиглах
|
- Ахуйн
хэрэгцээнд шаардлагатай компьютерийн үзүүлэлтийг тодорхойлж, худалдан авах
- CPU-Z
программыг ашиглан компьютерийн үндсэн үзүүлэлтийг мэдэх
|
Тооцоолох
системийн хөгжил
|
1
|
Тооцоолох
системийн хөгжлийн үе шат, Turbo boost технологи, Heper-Threading, нэн
шуурхай санах ой
|
- Тооцоолох
системийн архитектур, түүний хөгжлийн чиг хандлагыг ойлгох
- Turbo
Boost, Hyper-Threading зэрэг технологитой танилцах
- Нэн шуурхай
санах ойн түвшинг ойлгох
- Тооцоолох
системүүдийг харьцуулах
- Ахуйн
хэрэгцээндээ нийцсэн компьютерийн үзүүлэлтийг тодорхойлох, сонгох
|
- Ахуйн
хэрэгцээнд шаардлагатай компьютерийн үзүүлэлтийг тодорхойлж, худалдан авах
- CPU-Z
программыг ашиглан компьютерийн үндсэн үзүүлэлтийг мэдэх
|
МХХТ-ийн
зарим хэрэглээ (Юникод, үгийн алдааг шалгагч)
|
2
|
Аский
код ба юникод бичвэрийг юникодоор боловсруулах ач холбогдол, бичвэрийг юникод
руу хөрвүүлэх, орчуулгын онлайн үйлчилгээ, баримт бичиг боловсруулах MS Word
программын Spelling and Grammer хэрэгслийг ашиглан англи хэл дээрх бичвэрийн
алдааг шалгах
|
- Аский ба
юникодын ялгааг мэдэх
- Бичвэрийг
юникодоор боловсруулах ач холбогдлыг ойлгох
- Аскийн код
дээр бичигдсэн бичвэрийг юникод руу хөрвүүлэх
- Англи хэл
дээрх хялбар бичвэрийн алдааг шалгах
|
- Аский код
дээр бичигдсэн бичвэрийг юникод руу хөрвүүлэх
- Хэрэглээ,
санхүүгийн боломж хэрэгцээндээ нийцүүлэн орчуулагч, үгийн алдаа шалгагч
программ хангамж ба онлайн үйлчилгээг оновчтой сонгон зөв ашиглах
|
Хэрэглэгдэхүүн:
·
12-р ангийн сурах бичиг, электрон эх үүсвэрүүд
·
Нэгж
хичээлийн хөтөлбөр
·
Нэмэлт
материал /интернет/
·
ТӨМ,
үзүүлэн
Үнэлгээ:
·
Энэхүү
нэгж хичээлийг зааж дууссаны дараа суралцагчдын мэдлэг, чадварыг дадлага ажлыг
хэрхэн гүйцэтгэж байгаагаар нь үнэлнэ.
·
Суралцагчдын
хичээлийн идэвхи оролцоо, бие дааж ажиллах бүтээлч чадвар зэргийг стандарт
болон стандарт бус үнэлгээгээр үнэлнэ.
МХХТ-ийн хөгжлийн харьцуулалт: Интернэтийн хэрэглээ
Бүс нутаг, улс
|
Хүн амын тоо
|
Интернэт хэрэглэгчийн тоо
|
100 хүн тутамд ногдох интернэт хэрэглэгчийн тоо
|
Нийт хүн амд эзлэх хувь
|
Дэлхийн хэмжээнд
|
|
|
|
|
Ази тив
|
|
|
|
|
Монгол Улс
|
|
|
|
|
МХХТ-ийн хөгжлийн харьцуулалт: Үүрэн холбооны хэрэглээ
Бүс нутаг, улс
|
Хүн амын тоо
|
Интернэт хэрэглэгчийн тоо
|
100 хүн тутамд ногдох интернэт хэрэглэгчийн тоо
|
Нийт хүн амд эзлэх хувь
|
Дэлхийн хэмжээнд
|
|
|
|
|
Ази тив
|
|
|
|
|
Монгол Улс
|
|
|
|
|
Гар утаснаасаа интернэт хэрэглэх нь
Цахим шуудан
|
Твиттер
|
Фэйсбүүк
|
Инстаграмм
|
Вэб
|
Тоглоом
|
Yahoo
messenger
|
Viber
|
Skype
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Боловсролын салбарын МХХТ-ийн хөгжил
Үзүүлэлт
|
Сурагчийн тоо
|
Компьютерийн тоо
|
Нэг сургуульд ногдох компьютерийн тоо
|
Нэг компьютерт ногдох сурагчийн тоо
|
Принтерийн тоо
|
Интернэтэд холбогдсон эсэх
|
Улсын хэмжээнд
|
|
|
|
|
|
|
Улаанбаатар
хот
|
|
|
|
|
|
|
Манай аймаг/сум
|
|
|
|
|
|
|
МХХТ-ийн мэргэжлүүд
Мэргэжил
|
Бэлтгэдэг сургууль
|
Элсэлтийн шалгалт
|
Төгсөөд ажиллаж болох газар
|
Программ хангамж
|
|
|
|
Мэдээлэл зүйн багш
|
|
|
|
Сүлжээний инженер
|
|
|
|
Мэдээллийн системийн инженер
|
|
|
|
Үүрэн холбооны урьдчилсан төлбөрт үйлчилгээ
|
Хэрэглэгчийн тоо
|
Үйлчилгээний багц
|
1 мин ярианы үнэ
|
Мессежний үнэ
|
Үйлчилгээний онцлог
|
Нэмэлт ба дагалдах үйлчилгээ
|
Мобиком
|
|
|
|
|
|
|
Скайтел
|
|
|
|
|
|
|
Жи мобайл
|
|
|
|
|
|
|
Юнител
|
|
|
|
|
|
|
Нийгмийн сүлжээнд гаргаж болзошгүй эрх зүй, ёс зүйн
зөрчил
Чиглэл
|
Эрх зүй, ёс зүйн зөрчил
|
Анхаарах зүйл
|
Хувийн мэдээллээ байршуулах
|
|
|
Зураг байршуулах
|
|
|
Мэдээлэл нийтлэх
|
|
|
Санал сэтгэгдэл илэрхийлэх
|
|
|
Хэлэлцүүлэг өрнүүлэх
|
|
|
Сонирхолын бүлэг үүсгэх
|
|
|
Мэдээлэл тараах
|
|
|
МХХТ-ийн эрх зүй, ёс зүйн зөрчлийн жишээнүүд
Чиглэл
|
Зөрчил
|
Ноцтой байдал
|
Үр дагавар
|
Банкны АТМ
|
|
|
|
Гар утас
|
|
|
|
Компьютер
|
|
|
|
Нийгмийн сүлжээ
|
|
|
|
Интернэт
|
|
|
|
МХХТ-ийн зөрчил, гэмт хэрэг
Асуудал
|
Ямар сөрөг үр дагавар гарах вэ?
|
Ямар хариу арга хэмжээ авбал зохих вэ?
|
Сурагч А-ийн хувийн мэдээлэл, зургийг интернэтээр зөвшөөрөлгүй тараасан
|
|
|
Сурагч А-ийн талаар фэйсбүүкээр худал мэдээлэл тарааж, үг хэлээр гутаан
доромжилсон
|
|
|
Сурагч А-ийн компьютерт нууцаар нэвтэрч бүх файлыг устгасан, хуулбарлан
авсан
|
|
|
Сурагч А-ийн гар утаснаас нууцаар мессеж илгээсэн.
|
|
|
МХХТ-ийн эрх зүйн зөрчлийн жишээ гаргах
Зөрчил гарсан орчин
|
Гарсан зөрчил
|
Зөрчил гаргагч
|
Зөрчлийн үр дагавар
|
Онлайн чат
|
Хувийн яриагаа нийтэд тараасан
|
|
|
|
|
Интернэт банк
|
Иргэн данснаасаа мөнгөө алдсан.
|
|
Хуурамч нэрээр бусдын нэр төрд халдаж, худал мэдээлэл
цацсан.
|
Хувь хүн
|
|
|
Онлайн дэлгүүрээс үйлчлэгчдийн хувийн мэдээллийг
хулгайлсан.
|
Компьютерийн мэргэжилтэн
|
|
Фэйсбүүк
|
|
|
Хүний нэр төр хохирсон
|
МХХТ-ийн ёс зүйн зөрчлийн жишээ гаргах
Зөрчил гарсан орчин
|
Гарсан зөрчил
|
Зөрчил гаргагч
|
Зөрчлийн үр дагавар
|
Фэйсбүүк
|
|
|
|
|
|
Мэдээллийн агнетлаг
|
|
Мобайл банк
|
|
|
|
|
Найзынхаа зургийг программ ашиглан өөрчлөн тохуурхсан
|
Сурагч Б
|
|
Цахим харилцаан дахь эрх, үүрэг
Үйлчилгээ
|
Үйлчлүүлэгчийн
эрх, үүрэг
|
Үйлчилгээ үзүүлэгчийн эрх, үүрэг
|
Цахим шуудан
|
|
|
Интернэт дэлгүүр
|
|
|
Мэдээллийн сайт
|
|
|
ТҮЦ машин
|
|
|
АТМ
|
|
|
Цахим харилцааны онцлог, эрх зүй ба ёс зүйн зөрчил
гаргахад нөлөөлөх хүчин зүйлс
Үйлчилгээ
|
Онцлог
|
Зөрчил гарахад нөлөөлөх хүчин зүйлс
|
Цахим шуудан
|
|
|
Нийгмийн сүлжээ
|
|
|
Интернэт дэлгүүр
|
|
|
Интернэт банк
|
|
|
Үүрэн холбоо
|
|
|
АТМ
|
|
|
Компьютер*
|
Процессор
|
Архитектур
|
Эх
хавтан
|
Шуурхай
санах ой
|
Хатуу диск
|
График карт
|
Жишээ
нь
|
Intel Core i3 2100
|
Intel Sandy Bridge
|
Foxconn
H67M-S/
H67M-V/H67
|
DDR3 2048
Мб
|
500
Гб
|
NVidia
GeForce
GT520
|
Компьютерийн
лаборатори
|
|
|
|
|
|
|
Багшийн
компьютер
|
|
|
|
|
|
|
Гэрийн
компьютер
|
|
|
|
|
|
|
Компьютер*
|
Төрөл
|
Үндсэн
үзүүлэлт
|
Дэлгэц
|
Үнэ
|
Хэрэглээ
|
Компьютер
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Компьютер*
|
Архитектурын
нэр
|
Төв
процессор
|
Турбо
бүүст
|
Цөмийн
Тоо
|
Гипер
тридинг
|
Нэн
шуурхай санах ой
|
Жишээ нь
|
Ivy Bridge
|
Core i7 3.5GHz
|
2.0
|
4
|
8
|
8
Мб
|
Компьютер 1
|
|
|
|
|
|
|
Компьютер 2
|
|
|
|
|
|
|
Брэнд*
|
Процессор
|
Санах
ой
|
Хатуу диск
|
График
карт
|
Үнэ
|
Тайлбар
|
Dell
|
|
|
|
|
|
|
Sony
|
|
|
|
|
|
|
Toshiba
|
|
|
|
|
|
|
Acer
|
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment